شبکه

ارتباطات مجازی نورالدین رضوی زاده snrazavizadeh@yahoo.com

شبکه

ارتباطات مجازی نورالدین رضوی زاده snrazavizadeh@yahoo.com

لینک تازه

در آخرین مطلب دکتر شکر خواه با وبلاگ رسانه نگاری و مدیریت رسانه آشنا شدم. وبلاگ خوبی است. لینک این وبلاگ از امروز در شبکه ارائه می شود.

رسانه ها و زندگی روزمره

حضور رسانه ها در زندگی روزمره به قدری گسترش یافته که وجود آنها بخش طبیعی از زندگی ما تلقی می شود. فرایند طبیعی‌شدن وسایل ارتباطی به‌ این‌ معناست‌ که‌ عدم وجود رسانه ها در زندگی امری غیر طبیعی محسوب می شود. اکنون مردم‌، ‌ وقت‌ زیادی‌ از زندگی‌ روزمره‌ خود را صرف استفاده از رسانه‌های‌ مختلف‌ می کنند. رسانه‌ها (رادیو و سینما،‌ تلویزیون‌، مطبوعات ویدئو و تلویزیونهای ماهواره ای، موبایل و کامپیوتر) از این ‌طریق‌ به‌ زندگی‌ روزمره‌ ما شکل‌ می‌دهند. آنها‌ زمان‌ و مکان‌ را در زندگی‌ روزمره‌ تسخیر کرده‌اند. مکان‌ به‌ این‌ معنا که‌ رسانه‌ها مکان‌های‌ فیزیکی‌ خاصی‌ را در خانه‌ها و محل های زندگی ما و تعلقات فیزیکی ما اشغال‌ می‌کنند. و اگر برای مثال یکی از روزها شما فراموش کنید که موبایل خود را بردارید و بدون آن از منزل خارج شوید بسیاری از برنامه ها و حتی نظم زندگی روزمره تان ممکن است مخدوش شود. و زمان‌ به‌ این‌ معنا که‌ مردم‌ زمان‌ زیادی‌ را در هر روز به‌ رسانه‌ها اختصاص‌می‌دهند.

یک وبلاگ جدید

به خانم دکتر خلجی برای شروع به کار وبلاگ بعد از خبر تبریک می گویم. امیدوارم در به روز سازی وبلاگ خود از من زرنگ تر باشد. از امروز آدرس ایشان در جعبه لینک این وبلاگ در دسترس است.

اهمیت تشخیص زمان مناسب

تشخیص زمان مناسب در زندگی روزمره از عوامل مهم در موفقیتهاست. زمان مناسب برای فکر کردن راجع به یک موضوع یا زمان مناسب برای برنامه ریزی و اقدام و هر چیز دیگر. این تشخیص برای همه موارد زندگی اعم از خرد و کلان صدق می کند. تشخیص زمان مناسب بیش از هر چیز تابع اطلاعات شماست و اطلاعات شما تابعی از ارتباطات شما. اما داشتن اطلاعات کافی نیست. چرا که اگر اینطور بود مثلا اقتصاد دانان باید پولدارترین افراد جامعه می شدند. تحلیل زمان و مکان و ربط آن به مسایل محیطی روز، از مکملهای لازم برای اطلاعات و ارتباطات در تشخیص زمان مناسب برای تصمیم گیریها و اقدامات ماست. ما همواره اطلاعات کافی ومناسبی برای بسیاری از برنامه ها داریم اما در تشخیص زمان مناسب اجرای آنها دچار مشکل هستیم. زمان مناسب بسیاری از آنها گذشته و در برخی موارد زمان آن همین امروز است و برخی دیگر به  آینده مربوط می شوند. تا به حال چقدر در این مورد فکر کرده اید؟