ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
امشب شب یلداست. هر سال تا حالا کلی پیامک برام می آمد و یلدا را به شکل های مختلف تبریک می گفتند. اما امسال تا به اینجا فقط یک پیامک اومده. این برام یک مساله جالب توجه بود. دوستان و اطرافیانم که همانها هستند و شاید زیادتر هم شده باشند. اما پیامک کمتر شده. من کاهش پیامک یلدا و کلا پیامک زدن را کاملا حس می کنم و فکر می کنم عوامل زیر در بروز آن بی تاثیر نباشند:
مردم دل و دماغ درست و حسابی ندارند. به نوعی مغموم و گرفته اند.
مشکلات اقتصادی؛ اولا پیامک بازی کمی هزینه دارد و دوما پیامک بازی خودش دل و دماغ می خواد.
تازه مشکلات اقتصادی سبب میشه که کلا مردم از یلدا نشینی هم دور شوند. آجیل کیلو 40 هزار تومن و هندونه کیلو 1000 تومن اگر چه برای بعضی ها به نظر نمیاد اما برای خیلی ها روی هزینه های دیگر طاقت فرسا میشه.
بنابر این شاید بشه گفت که اگه دولت یارانه ها و حقوق ها رو شب قبل از یلدا واریز می کرد ، یلدا بهتر و یا توسط افراد بیشتری برگزار می شد.
توی تلویزیون هم زیاد ندیدم از یلدا صحبت بشه.
شایدم تا شب پیامک ها سرازیربشن
خلاصه یادتون باشه پیامک زدن قبل و بعد از هر مراسمی یکی از نشانه های مهم برگزاری آن به حساب میاد و در سنجش برگزاری مناسب مراسم باید دید پیرامون آن چقدر پیامک رد و بدل میشه!
سلام و تشکر از توجه ای که به موضوع نشان داده اید. البته در کنار عواملی که برشمردید به یک نکته دیگر به خصوص در رابطه با صدا و سیما می توان اشاره کرد همانطور که می دانید سیاست راهبردی رسانه میلی اولویت شعار مذهبی ، به ویژه در شکل عزاداری آن است بنابر این مصادف شدن شب یلدا با اربعین می تواند توجیهی باشد بر بی توجهی این دستگاه عریض و طویل و (البته با توجه به نظر سنجی های انجام شده) از نظر اجتماعی بی خاصیت